Zuid-Afrika reis van Fam. van de Sande

13 juli

Hallo allemaal,

de test is gelukt dus hier onze eerste ervaringen.

12 juli de dag van vertrek, we waren best gespannen, ons pap en mam en ons Ilse en Peer kwamen ons uitzwaaien, dat was super leuk! De taxi kwam om 15.00 uur voor rijden, toen wij alle koffers in de taxi hadden zei Ilse: ' Ik zou zo in willen stappen' . De vrouwelijk chauffeur liet weten dat dit geen probleem was, want ze moest toch weer terug naar Tilburg. Tja, dit was natuurlijk feest!! Dat heb je met ervaring reizigers, altijd paspoort en pinpas op zak, dus altijd klaar voor een reisje. De chauffeur liet weten nog nooit naar de luchthaven gereden te hebben, dus het was voor haar een nieuwe route. Ze had op de kaart gekeken het zou simpel zijn. Ik (Marjolein) de slechtste tomtom die er is hield maar verstandig haar mond dicht. Ze vertelde me dat ze Venlo Maastricht moest hebben, dan Venlo en dan zou Munchen Gladbach aangegeven staan. Toen er een bord Venlo stond en zij maar richting Maastricht bleef rijden kreeg ik wel maagpijn. Na een poosje had zij er ook geen goed gevoel bij en ze zette haar tomtom die alleen voor Nederland werkte aan en je raad het al wat deze te melden had: GA TERUG!!!! Zij baalde, maar ik nog meer, had ik maar iets laten weten. Na 23 km terug te zijn gereden stoppen we bij een tankstation om de weg te vragen. Ik wilde niet langer voorin zitten, ons Ilse stelde me gerust we hadden tijd genoeg. Maar toch, we bestelde juist een taxi om relaxed te kunnen reizen, en dan krijg je dit. De chauffeur had een briefje met de juiste weg erop en Piet-Hein ging haar voorin helpen de weg te wijzen. Gelukkig vonden we de juiste weg en om 17.30 uur stonden wij voor de luchthaven, we namen afscheid van ons Ilse en Peer en wensten hun veel geluk met de terug reis!!

Wij checken vlug in zodat we van de zware bagage verlost zijn, drinken nog wat, eten een broodje en gaan dan naar de douane want meer tijd om rond te kijken hadden we niet meer. Marieke vond het allemaal heel spannend, Bram en wij ook natuurlijk. Toen ik door de douane kwam piepte het poortje, brrrrrr dat wil je niet. Een vrouw kwam me fouilleren, ik had mijn monney belt nog om, tja dat kon het zijn. Deze afgedaan piepte ik nog, op een niet vriendelijke wijze moest mijn broek los ze ging met een detector over mijn lichaam, armen en benen wijd, tot onder mijn schoenen, gelukkig mocht ik doorlopen. Bram piepte ook, maar liet zijn riem zien dus mocht door. Piet-Hein en Marieke konden gewoon doorlopen.

Na me goed aangekleed te hebben vervolgden wij onze reis en stappen in het vliegtuig. Mariek zat bij het raampje dan Piet-Hein en Bram, dan een gangpad en dan ik (Marjolein) Bij Marieke rolden de tranen over haar wangen, ze was bang (ik heb het ook niet zo op vliegen maar ja) eenmaal in de lucht hoor ik Marieke roepen, wauw, wauw, ze vond het geweldig het uizicht was ook grandioos.

22.00 uur waren we in het warme Madrid, daar moesten we wachten tot 1.30 uur maar met wat spelletjes het reisverslag beginnen vloog de tijd voorbij. We vertrokken 1.30 uur met een heel groot vliegtuig, Bram en Ik zitten bij het raampje en Piet-Hein en Marieke in het midden.

We waren moe, maar te moe om in slaap te vallen. Marieke viel wel in slaap. Om 3.00 uur kregen we warm en koud eten, rare tijd maar het was wel lekker. De vlucht verliep voorspoedig, om 9.30 uur ontbijten ook dat was heel goed. Om 11.00 uur landen we op Johannesburg, we zijn er!!

Onze vouchers moesten we ophalen, alleen de jongen kon ze niet vinden, ik kreeg het toch wel een beetje warm, maar naar lang zoeken kwam de belangrijke enveloppe met onze naam erop. Via een pendelbus naar het hotel gebracht er ligt hier vreselijk veel afval langs de weg, en mensen lopen gewoon langs de snelweg en steken gewoon over! Ook na het inchecken bij het inmens grote hotel werden wij met een wagentje naar onze kamer / huisje gebracht. Toen ik de deur opendeed begon ik te lachen, 2 hele grote bedden hier hadden we wel met z'n allen kunnen slapen, maar goed we hebben 2 huisjes naast elkaar en maken maar gewoon gebruik van al deze luxe. Mooie badkamer met douche en bad, er is een tv, waterkoker met koffie, lounche stoel alles spik en span. Na de spullen neergezet te hebben zijn we wat gaan drinken en hebben 2 x 30 minuten een poging gedaan om ons verslag te mailen maar helaas. We zijn wat gaan eten want de vermoeidheid begint ons parten te spelen. Heerlijk hebben wij gegeten en ja hoor de eerste springbok heeft Piet-Hein al tot zich genomen, hi,hi ik heb het maar heel gewoon bij de kip gehouden. Duur is het echt niet met z'n vieren voor 335 ZAR inclusief drinken dat is zo ongeveer 36 euro (inclusief fooi), dat is afkikken als we weer in Nederland terug komen. De klok slaat 17.30 uur we gaan douchen en slapen, Piet-Hein en Bram in het ene huis en Marieke en ik in het andere. Tot zover 13 juli.

Reacties

Reacties

nel Smits

Wat leuk om jullie reisverhaal te lezen,heb er van genoten.Ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag,geniet er maar van,hier kun je nog heel lang nadat je thuis bent van nagenieten.
Kusjes mams.(paps is veilig in Nijmegen aangekomen.)

marie louise

Hallo alle vier! Leuk om te lezen dat jullie er zo duidelijk van genieten, ook de foto's laten dat zien, wat een stralende koppies aan het ontbijt! Ook grappig én herkenbaar de zenuwmomenten tijdens zo'n start. Dat hoort er allemaal bij en maakt zo'n reis spannend, avontuurlijk en niet meer te vergeten! Geniet verder!
(Daan is langzaam maar zeker aan het wakker worden!) Marie-Louise

Ingrid, Eric, Marlies en Arnoud

Ha Marjolein, Piet Hein, Bram en Marieke,

Wij volgen jullie met veel plezier. Geweldig zo'n reis. En zo kunnen we toch een beetje mee.

Geniet ervan!

Liefs, Eric, Ingrid, Marlies en Arnoud

Henk en Mieke van den Berg

Hoi, beste vakantiegangers.

Leuk om te zien dat jullie lekker genieten.
Wij wensen jullie veel plezier.
En we blijven elke dag jullie verhalen lezen en maak maar veel foto's.

Groetjes, Mieke en Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!