Zuid-Afrika reis van Fam. van de Sande

19.20,21 en deel 22 juli

Hallo allemaal hier zijn we weer. Nadat we 19 juli ons reisverhaal hadden bijgewerkt zijn Piet-Hein Bram en Marieke gaan vliegvissen, het is en hele aparte manier van vissen en zo blijkt het ook heel moeilijk te zijn. Ze visten op forel maar vingen BOT, hi,hi. Ik zat voor ons stekkie lekker in het zonnetje, de vrouw die ons huisje aan het poetsen was moest om mij lachen, tja ik in zomerse kleding en zij in een jurk met daaronder een broek en wintermuts! 'Winter'. Vandaag telefonisch contact gehad met Frank Kraak in Ofcolaco, ze zijn bezig met het plaatsen van het hekwerk, hiervoor alvast Stichting Vivant en Marketing bedrijf Bureauenzo bedankt!!

20 juli, na het ontbijt naar het Krugerpark gereden, daar een Wildcard gekocht zodat we het hele jaar toegang hebben in het park (je weet maar nooit!) In het park zagen we al vlug Impala's, plots stopt Piet-Hein de auto en zegt; 'kijk', we zagen heel dichtbij een giraf, tja je kijkt natuurlijk heel snel tussen de poten door, dus ook goed omhoog kijken hier. We hebben apen, de buffel, de olifant, hele mooie vogels, steenbok, mayla's, nijlpaard met jong, wrattenzwijn gezien, het is ongelooflijk mooi. Omdat we nog 2 uur terug moesten rijden naar ons stekkie en voor het donker binnen willen zijn, moesten we weer op tijd vertrekken. Je hebt hier hele mooie sterrenhemels die zijn niet te beschrijven, tegen de kinderen altijd laten weten, als je sterft wordt je een ster. Marieke merkt dan ook een hele felle ster op, en zegt, kijk mam, dat is Daan jou neef. Dat is wel even slikken, maar wel heel mooi!

21 juli, een rustdag. Even bij tanken van alle ervaringen. Piet-Hein en Bram gaan vliegvissen en Marieke en ik gaan naar het zwembad. De temperatuur hier is warm, maar het water heeeel koud! Ik krijg meteen kramp als ik mijn benen in het water hang, Marieke durft het wel aan en gaat helemaal in het koude water, zo ook later op de dag Bram en Piet-Hein, ik haak echt af, brrrr. Bram en Marieke gaan lekker spelen in de speeltuin en Piet-Hein gaat nog een poging wagen om een forel te vangen. Ik ga naar ons huisje en steek een kaarsje aan, in gedachten bij de familie in Tilburg waar vandaag de uitvaart is van mijn Neef. Ik heb symbolisch wat zand en steentjes in een bakje gedaan, die mee gaan naar Tilburg en die ik samen met mijn nicht Saskia op het graf van Daan zal leggen.

's avonds zijn we gaan barbecuen, van te voren zaten Piet-Hein en ik lekker een glaasje wijn te drinken, toen mijn mond open viel. Ik kon alleen nog maar wijzen, ik zag een grote aap die voorbij ons huisje kwam en de bossen is schoot! Daar komt het spreekwoord dus vandaan: je het apenlazerus schrikken! Piet-Hein en ik gingen met camera en fototoestel op zoek, en ja hoor, in het dal in de bomen zagen wij er niet 1, 2, maar veel meer.

22 juli. het is weer heel warm! Vervelend dat wij horen dat het in Nederland rot weer is (ik hoop dat dit geloofwaardig overkomt) Vandaag naar de grotten geweest, ik die als klein kind altijd naar de grotten in Frankrijk ging, zeg dan ook warme kleding aan, tja niet hier dus.....een warme grot, in het hoogste deel 24 graden! Het was heel mooi, en Marieke heeft zelfs gezien waar de elfjes wonen!! Ook nog een dynopark bezocht, een mooi park.

Tot zover onze verslagen, morgen vertrekken we uit Sabie richting Kruger en het kan zijn dat wij nu enige tijd niets van ons kunnen laten horen. We hebben geizen dat 145 km van ons nieuwe verblijf in het Kruger je kunt internetten, maar om hiervoor 290 km te gaan rijden is wel heeeeeel ver natuurlijk. Zodra wij kunnen, laten wij jullie onze nieuwe ervaringen weten.Groetjes en jullie ook weer bedankt voor de leuke reacties!!

Reacties

Reacties

Zr.Norbertine

Wat genieten jullie, en wat is er veel tezien en te beleven.Groetjes Zr. Norbertine

henny

hallo ik lees dat jullie het erg na jullie zin hebben en daar zijn wij blij om piet hein kun je niet een jachtvergunning regelen voor harley ga ik met marjolein wel naar het zwembad hahaha nou goede reis verder en succes met jullie doel dikke kus harley henny en jolijn

lisette

zo op de valreep van onze eigen vakantie, dit nog mooi kunnen lezen. Heel leuk beschreven allemaal en inderdaad ontroerend dat Marieke opmerkt over de felle ster, mooi.
Heel goede reis en veel plezier verder, groetjes ook van Cas aan Bram en van Kris aan Marieke speciaal.
doei lisette

Ingrid, Eric, Marlies en Arnoud

Wat zijn de foto's mooi en wat is leuk om jullie te volgen. Ook wij staan nu aan de vooravond van onze vakantie. Een saaie vakantie in Frankrijk als ik het zo met jullie vergelijk. Maar we gaan wel genieten hoor.
Veel plezier en we hebben vast weer een hoop bij te lezen als we terug zijn!

Zuster Cilia

Hallo,
Ik heb er veel plezier in om deze prachtige verhalen te lezen, ik geniet er van. Ik kan me indenken dat je schrikt als er ploteseling een aap op visite komt, maar jullie gaan ze achterna en zien er nog meer, geweldig.
Ik wens jullie een goede reis. veel groeten,Zr.Cilia

Martin van Deelen

Baai goei dag Piet-Hein , Marjolein en kids,

Nu jullie in het Krugerpark zitten is de kans op communicatie wat minder geworden.
Wel flauw dat jullie eerst 9000 km vliegen en dan geen 290 km willen tuffen om ons op de hoogte te houden.
Daarom stuur ik maar vanaf hier een nieuwsfeit dat jullie waarschijnkijk gemist hebben.
In de Tour de France ligt vorige week op een zware bergetappe de Zuid-Afrikaan John-Lee Augustyn ver voor en hij komt als eerste op de top. Met een bloedgang daalt hij vervolgens af , maar hij vliegt in de bocht over de reling het ravijn in . In de krant "Die Burger " lees ik op internet :

HY SAL NIE DIE DAG VAN SY EERSTE TOUR DE FRANCE GOU VERGEET NIE !
OP HANDE-VIERVOET IS HY TERUG PAD TOEKRUIP.

Hopelijk worden jullie dit soort tuimelingen bespaard.
Ik ben zeer benieuwd of jullie er in slagen om de komende dagen The Big Five te spotten .
Veel succes hiermee en geniet van Afrika !

Groet ,

Martin

Ria Brouwer

Hallo luitjes,

Terug van 4 dagen Achelse Kluis bij de paters is het weer genieten van jullie reisverslagen.
En wij hebben nu ook heeeel mooi weer. Puffen is het maar wel lekker hoor.Hopelijk blijft dat nog een poosje zo aangezien half Nederland op vakantie is.Het is goed te merken op de weg Geen file rond Eindhoven in de morgen. Maar goed daar hebben jullie geen last van Hooguit stoppen voor overstekend wild.:~)
Nog veel plezier en wij kijken weer uit naar het volgende verslag. Met foto`s hopelijk.
Groeten Ria

Frank Kraak

Bericht uit Ofcolaco.

Ik begrijp dat jullie dit bericht waarschijnlijk niet meer zullen lezen voor je hier aankomt. Maar voor alle andere lezers dan:
Het hek is af. De bouwer heeft er nog extra werk aangehad, want al gauw bleek dat de spijlen van de bewegende delen zover uiteen stonden dat een aantal boefjes snel door hadden dat ze daar nog wel doorheen konden. Hij heeft alsnog extra spijlen geplaatst.
Jullie verblijf is gereed, dus wat dat betreft......
Morgen voor ons vertrek naar Namibie zullen we onze eigen koffiezetter verhuizen naar jullie appartement (..), met een pak filters en een pak koffie. Hoe je niet altijd terug te vallen op de hier gebruikelijke Nescafe.

Margriet en ik wensen je in ieder geval een heel plezierig verblijf bij Holy Family toe!

En, Oh ja....., We hebben vorige week een hele partij verf en kwasten uit Tzaneen meegebracht, dus Piet Hein kan zijn best doen!

Greotjes van Frank en Margriet

Sjef de Rooij.

Dat is daar wel even een andere tuin dan bij Notre Dam
Daar is voor jullie allemaal veel te zien en te beleven,het zijn ook prachtige Foto`s van al die mooie
natuur.
Geniet er maar heerlijk van.
Veel Groeten Sjef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!