Zuid-Afrika reis van Fam. van de Sande

14 juli

Hier ben ik weer, we maken gelijk gebruik om de ervaringen van vandaag ook aan jullie te vertellen, ach ja het is voor mij nu gewoon maandag morgen en zit gewoon lekker te typen, hi,hi.

Ik was vanmorgen om 6.00 uur wakker, Marieke slaapt nog lekker door. Buiten is het koud, het heeft vannacht gevroren. Om 8.00 uur komen Bram en Piet-Hein naar ons toe, we gaan lekker ontbijten, Bram blijkt al in het Engels te dromen hij riep vannacht in zijn slaap: I' am thirsty! Het ontbijt is fantastisch, ook hier kun je niet opnoemen of het staat er. Toen ze met de koffie langskwamen zei de meneer: Alstublieft. Wij keken op, het bleek een Nederlander van oorsprong te zijn, hij werkt al 10 jaar in Johannesburg, we hebben er gezellig mee zitten kletsen en hij heeft ons nog leuke tips gegeven. Toen er later een vrouw de koffie in kwam schenken hoorden we: Goedemorgen, wij weer lachen het was een vrouw, ook van oorsprong uit Nederland (Oisterwijk) tjonge jonge, zo krijgen we geen Afrikaans gevoel natuurlijk, maar wel lachen als je weet dat je uit zo'n klein landje komt. De vrouw vertelde ons dat ze 7 jaar geleden eigenlijk hier voor 3 maanden zou komen werken, maar dat is nu al 7 jaar geleden. Ik zei tegen Piet-Hein dat we maar moesten stoppen met praten, want wij komen hier maar voor 4 weken vakantie, hi,hi. Na een heerlijk ontbijt zijn we met een gratis pendelbusje bij het winkelcentrum aangekomen, 10 keer groter dan het grote winkelcentrum in Utrecht, ongelooflijk. We hebben net een prepaid mobieltje gekocht, geweldig met 1 jaar garantie, ik hoop natuurlijk nu dat hij voor het jaar stuk gaat, dan hebben we weer een reden om terug te komen, ha, ha, ha. Ik ga nu de techneut aan het werk zetten om te kijken of we ook hier de gemaakte foto's kunnengaan plaatsen, ik hoop dat dit ook wil lukken anders komen ze later.

Heel veel lieve groetjes van ons allemaal, ook al zitten wij ruim 8.575 kilometer van jullie vandaan wij denken aan jullie!!!

Reacties

Reacties

Zr.Gertrude en Zr.IneMarie

Hallo lieve Afrika-reizigers,
Wat leuk al zo vlug wat van jullie te horen. Er wordt hier vaak geinformeerd of er al iets over jullie reis bekend is. Ja, wat zullen jullie veel zien en ervaren. Geniet er van en blijf lachen.
Veel plezier en lieve groet
Zr.Ine Marie en Zr.Gertrude

Zr.Rufina en Zr. Lidwine

Met heel veel belangstelling hebben we jullie berichten gelezen en de foto's bekeken. We vonden het heel fijn jullie weer te zien. Zoals we gelezen hebben is de vakantie al leuk begonnen. De dieren hier zijn er ook gerust op. De geiten mekkeren niet en de kippen doen wat ze moeten doen: eieren leggen en kakelen. De haan kraait wat hij kan. Groeten en nog een heel fijne tijd. Zr. Rufina en zr. Lidwine.

zr.pacifica

Hallo Afrika ontdekkers.
Vandaag het adres gekregen van jullie site.iedereen
ging aan de slag.Wat hebben jullie al veel meegemaakt ,het is een waar avontuur ,ik blijf jullie
volgen .Veel plezier samen en tot de volgende keer.
Pacifica

zr.josé

Hallo Piet Hein, Marjolein, Bram en Marieke,

Ik loop een beetje achter bij de anderen, maar nu heb ik jullie weblog te pakken en reageer ook graag. Ik léés jullie verslag niet alleen, maar ik hóór het je gewoon vertellen, Marjolein. Jullie hebben, denk ik, al wat van de tegenstellingen gezien: geweldig groot winkelcentrum en daarnaast armoe? Of zie je daar minder van in het centrum van Johannesburg? Grote temperatuurwisselingen, van vriezen naar lekker warm of misschien wel héét. Niet te veel met (ex)Nederlanders praten, dan oefent Bram zijn Engels niet genoeg. Ik ben heel benieuwd naar jullie verdere verslag(en) en heb zo juist nog even in mijn album zitten kijken. Maar het duurt nog even voor jullie in Ofcolaco zijn. Blijf goed bij elkaar en kijk je ogen maar uit in die prachtige natuur. Tot een volgende keer.
Groetjes,
Zr.José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!